Fotokurs na album folio - cz.1 baza




Witajcie. Dziś przygotowałam dla Was fotokurs na taki prosty album folio, który kiedyś wpadł mi w oko na jednym z włoskich kanałów na YouTube. Po pewnych modyfikacjach postanowiłam się nim z Wami podzielić. Powiem Wam w tajemnicy, że był to pierwszy album folio jaki wykonałam i dzięki niemu właśnie polubiłam tą formę albumów :)

Przechodząc do sedna pokażę i opowiem Wam teraz co należy przygotować, żeby taki albumik wykonać.

Do wykonania takiego albumu będziemy potrzebować:
* papiery - (u mnie) UHK Galery Mushrooms
* tekturki - narożniki i łapacz snów
* beermatę lub inną grubą tekturę
* kwiatki, koronki, sznurek, dodatki
* nożyczki, linijka, klej, skalpel (lub trymetr), ołówek, gumka, pęseta, taśma dwustronna
* dobre chęci i kawę/herbatę ;)


A. Przygotowujemy bazę.
*z beermaty/tektury wycinamy dwa prostokąty o wym. 11,7 cm x 21 cm (okładki) i jeden 2,8 cm x 21 cm (grzbiet)
*wybieramy papier na okładkę i wycinamy prostokąt o wym. 30 cm x 25 cm
* przyklejamy taśmę i nakładamy klej na tekturę
* przyklejamy pierwszą okładkę/tekturę ok. 1,5-2 cm od brzegu (od góry i od lewej)


* kolejne tektury przyklejamy w odległości ok. 2 grubości tekturky - 2-3 mm (na zdjęciu moim "dystansem" była pozostałość po tekturkach)


* zaginamy nadmiar papiru, by utworzyły nam się granice (bigowania) na rogach okładki
* powstały zbigowane kwadraciki, które odcinamy pod kątęm, tuż za inią bigowania




* zanim przykleimy "zakładki" na jednej z okładek robimy dziurkę, w której znajdzie się ozdobny ćwiek, który będzie naszym zamknięciem albumu




* oklejamy "zakładki" taśmą lub nakładamy na nie klej, następnie przyklejamy - jako pierwsze zakładki górne i dolne, następnie te boczne


* tak wygląda oklejona baza



B. Środek albumu.

*przygotowujemy trzy prostokąty i taśmę washi
*dwa prostąkoty o wym. 11x20 cm
*jeden o wym. 8x20 cm


*taśmą washi oklejamy szczeliny między tekturą bazy
*prostokąt 8x20 cm przykładamy do środka albumu tam gdzie znajduje się tekturka grzbietu albumu i bigujemy w miejscach gdzie są szczeliny


*klejenie zaczynamy od środka po to właśnie by móc jeszcze raz zbigować miejsce gdzie papier będzie się załamywał przy zamykaniu okładek.
*po tym zabiegu przyklejamy boczne części papieru (na płasko) i jeszcze raz bigujemy.
*gdy zamknięcie album, w miejscach zagięć papier podniesie się (wybrzuszy), należy wówczas na przymkniętej okładce ponownie zbigować to załamanie tak by papier wszedł w szczelinę



C. Uzupełniamy środek. Maty do wodospadu ukrytego.

*przygotowujemy papier 30x30 cm
wycinamy z niego 9 mat o wymiarach 9x8 cm plus 3 mary 9x6,3 cm
*maty o wym. 9x8 cm, krótszy bok (o długosci 8 cm) bigujemy 1,5 cm od brzegu
*po zagięciu bigowania powstaje nam mata o wymiarach 9cm x 7,5 cm


*odcinamy małe trójkąciki na pasku, który będzie służył do przyklejenia maty w wodospadzie


*tak przygotowane maty posłużą nam do wykonania ukrytego wodospadu, o którym będzie następny mój post na CS :)


Ze sklepu użyłam:

   

   

   





16 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu przymierzam się do takiej formy albumu. Z przyjemnością skorzystam z Twojego kursu. Czekam na kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kurs! Wszystko przejrzyste, jasne. Super ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. O jaka cudowna praca i jaki świetny kursik ...super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny album. I kurs też świetny.

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja skorzystam na pewno! Bardzo ciekawa i prosta forma, a na dodatek świetnie wygląda! Zwróciłam uwagę na papiery-już dawno nie widziałam tej kolekcji, a mam gdzieś jeszcze kilka jek ścinków :) Pozdrawiam Marleno!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik, a praca przepiękna. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny kursik! Albumik bardzo elegancki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny album! Jak dojrzeję do robienia albumów, to na pewno skorzystam, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie to wszystko przedstawiłaś :)Piękny album!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny kurs.
    Piękna praca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie robię albumów bo są pracochłonne ale kursik z pewnością przydatny

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubie takie przejrzyste kursy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super kurs! Pekinie wszystko opisane i pokazane.

    OdpowiedzUsuń
  14. WOW! Muszę powiedzieć, że jestem pod ogromnym wrażeniem! Chyba nigdy dotąd nie widziałam czegoś tak wspaniałego (z tych papierowych handmadów). Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs i niesamowity pomysł z tą taśmą washi super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Copyright © 2016 CRAFT STYLE - blog , Blogger